5 kule produkter og tjenester du bør få med deg denne uken!

Skrevet av:

Publisert: 21. januar 2022

Vi beveger oss inn i et nytt og spennende år med muligheter for forbedringer, innovasjon og vekst. Derfor fortsetter vi å gi dere vår faste spalte med nye produkter og tjenester, og håper det kan inspirere til nytenkning og kreativitet fremover. I årets første spalte er den røde tråden personalisering, der vi trekker frem konsepter vi tror kan inspirere selskaper som Visma, Tine, Orkla, Maja, Dr. Dropin eller VG.

5 trender

1. Plattform for opplevelsesbaserte ansattgoder: BlueBoard tenker nytt rundt belønninger til ansatte, og har tro på at opplevelsesbaserte goder er den beste måten å anerkjenne talenter på. Konseptet til BlueBoard innebærer en anerkjennelsesplattform for ansatte som selskaper kan benytte som fordelsprogram, der ansatte selv kan velge hva de ønsker å hente ut av belønninger. Frister det mest med et kurs i kitesurfing, en svømmetur med hvalhaier, eller kanskje bygge ditt eget drivhus i hagen? Vi synes at tjenesten til BlueBoard er rå, og ser muligheter for Visma eller andre selskaper som tilbyr fordelsplattformer som tjeneste til å utforske konseptet nærmere.

BlueBoard

BlueBoard

2. Abonnement på personalisert kosttilskudd: Gainful opplever at det ikke eksisterer noe mer personlig enn helse. På Gainfuls plattform kan du derfor ta en quiz for å finne ut hvilket kosttilskudd som passer din kropp best med hensyn til hvilke mål du ønsker å oppnå. Basert på resultatene fra quizen får du anbefalinger til kosttilskudd, og kan enkelt klikke det hjem i postkassen eller velge et fast abonnement på produktene. Noe å utforske for TINE eller Orkla?

Gainful

Gainful

3. Pelsstell for firbeinte «der du er»: Gjennom pandemien har antall dyreeiere økt kraftig, og spesielt den yngre generasjonen er på let etter praktiske løsninger for å ta best mulig vare på sine firbeinte. Blant annet har etterspørselen etter stell av dyr i eget hjem økt, og Pawsh har derfor lansert en markedsplass og app som muliggjør booking av dyrefrisører som kommer hjem til deg for å gjøre jobben. Du kan håndplukke frisør, velge tidspunkt som passer deg og skreddersy tjenesten til behovene du har.

Pawsh

Pawsh

4. Personalisert prevensjon: Man skulle kanskje tro at dagens tjenester tilknyttet prevensjonsmidler for kvinner allerede er svært tilpasset hvert unike menneske, men i realiteten tar det i ifølge Adyn i gjennomsnitt 13 minutter hos en lege å ta dette valget. Adyn har derfor lansert en «Birth Control Optimization Test» bestående av en DNA-test, hormon-test og en-til-en-konsultering med en prevensjonsekspert for å velge riktig prevensjonsmiddel med hensyn til reduksjon av bivirkninger. Med et stort marked for prevensjonsmidler og kvinnehelse som et svært viktig fokusområde fremover ser vi store muligheter for norske aktører til å utforske lignende konsepter og forbedre opplevelsen tilknyttet valg av prevensjonsmidler for norske kvinner. Vi ser for oss en forbedring av Maja-konseptet eller en ny tjeneste fra Kry, Dr. Dropin, Eyr, Volvat eller andre ledende aktører.

Adyn

Adyn

5. Helseplattform for vektnedgang: Found har lansert en «Weight Care Management Platform» som fokuserer på rådgivning tilknyttet kosthold, bevegelse, mental helse og søvn med hensyn til personlige mål og karakteristika. Plattformen baseres i stor grad på et engasjert community, i tillegg til å tilby en dedikert medisinsk rådgiver og helse-coach som støtter deg på veien mot målene. Potensielt noe VGs Vektklubb kan hente inspirasjon fra til en utvidelse av dagens konsept?


Found

Found

Følg med de neste ukene for mer updates på spennende konsepter. Kontakt oss gjerne dersom du er interessert i å vite mer om nye produkter og tjenester innenfor et mer spisset område, eller om du har lyst til å bare ha litt uformell sparring rundt noen av konseptene vi har beskrevet her.

Øistein Offergaard Haraldstad

Øistein Offergaard Haraldstad

Partner